torsdag 5 februari 2009

Tankar kring framtvingad kreativitet

Jag frågade en vän hur man gör när man känner att kreativiteten är slut. Som för mig nu de senaste dagarna när jag har varit på utbildning. Det har verkligen inte funnits varken lust eller ork till att skriva. Jag fick då rådet att börja. Kort och gott så var det det enda han sa. Jag funderade på det igår kväll när jag skulle sova och tanken har funnits i mitt huvud under hela dagen.

Om något inte funkar, gör något annat.

Visa ord.

Om man gör samma saker hela tiden så kommer samma saker att hända.

Oxå visa ord

Jag funderade som sagt på att jag inte skrivit, det kommer väl bara till mig när jag är sugen på att skriva tänkte jag. Det är nog inte riktigt så lätt. Om jag hade fortsatt att vänta på suget under dessa dagar som jag nästan gjort samma sak, haft samma schema. Man vaknar, äter, är på utbildning, tränar, äter, pluggar och sover. Då hade jag med största sannolikhet inte skrivit. Utan nu valde jag att använda mig av min väns tips. Jag började helt enkelt. Nu sitter jag här och har skrivit ett antal meningar iaf. Jag gjorde något annat, jag gjorde inte samma sak och fick en annan konsekvens.

Dessa meningar i fet text ovan går att tillämpa på så mycket mer. Sug på den karamellen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar