torsdag 5 februari 2009

Kort sammanfattning av veckan som gått ur tränings- och kostsynpunkt

Träning:
Måndag: Inget
Tisdag: Framsida- och baksida lår, vader; 4-8 rep TUT:15-30 3 set. 10 min kortintervaller i rodden och 20 min löpning i ca 11 km/h.
Onsdag: 1h spinning, Tunga biceps ca 4 rep följt av ca 8 lättare rep och sen armhävningar. Detta gjordes i följd i 4 set. (Mellan 2:a och 3:e settet kände jag en stank utan dess like, jag var tvungen att lägga ner hantlarna och förflytta mig därifrån, likaså min träningsvän. Kvar sitter en äldre man som tar i för kung och fosterland.. Så det kan gå ibland.)

Idag: Det blir det något bodypump liknande.

Maten har jag skärpt mig med, den har generellt sett bestått av följande:

Frukost: 2 ägg, yoghurt med nötter, torkad frukt och lite havregryn.

Mellanmål: Grov macka

Lunch: Proteinrik sallad

Mellanmål: Frukt

Protein och frukt innan träning

Protein och frukt efter träning

Middag: Proteinrikt med lite kolhydrater

Kvällsmat: Frukt

Ska man vara kritisk till min kost så kan man se att jag borde byta ut kvällsmålet från frukt till någon proteinrik mat och lägga till nötter till det rena fruktmellanmålet. Annars får jag faktiskt vara rätt nöjd. Det är inte så svårt att sköta kosten när man har likasinnade runt sig och ett schema att följa där man bara behöver öppna dörren för att få i sig den uppdukade maten.

Jag kommer med största sannolikhet sammanfatta utbildningen och mina tankar kring den när jag sitter på tåget till Sthml imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar