lördag 21 februari 2009

?

Hur tänkte jag när jag döpte min blog? Jag är förövrigt fullt medveten om att blog stavas blogg på svenska. Jag motsäger mig den stavningen och kommer precis som tidigare använda mig av den "en-geiga" stavningen.

Varför valde jag namnet Utmostness, det varken ligger rätt i munnen eller smakar som ett bra ord.

-ness trenden är välkänd, det var där jag började när jag skull kreera mitt blognamn. Alltså började jag bakifrån med inspiration från wellness, healthness och fitness. Jag ville han något mer, något som knöt ihop mina intressen. Hälsa var taget, träning fick jag inte ihop till något bra. Jag började fundera vad träning, välmående och hälsa betydde för mig.

Att alltid bli så bra som jag kan bli är något jag strävar efter inom det mesta jag tar mig ann. Bestness var taget.. Att sträva efter att bli så bra som möjligt kan kallas att man gör sitt yttersta.


Svenskt uppslagsord

ytterst

Engelsk översättning
utmost


Därav namnet!

Vem vet, det kanske är något man kan lära sig tycka om?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar