måndag 9 februari 2009

Idag

På tal om leenden, jag har länge levt efter devisen att ett leende kostar mig så lite att bjuda på. Så jag försöker bjuda min omgivning på så många som jag orkar med. Nu så jobbar man helt plötsligt på ett ställe som genomsyras av samma tänk. Riktigt kul! Så nu springer jag runt och ler professionellt. Jag minns en gång då jag var ute i Skövde med ett flertal av mina vänner. Det bjöds på karaoke på en scen på övervåningen. På scenen står det en blyg och osäker tjej och sjunger, hon är så nervös att hennes röst knappt orkar fram till mikrofonen. Jag kliver upp bredvid henne och vi bjuder på en härlig duett vi sjöng iof hellre än bra, men vi hade det väldigt roligt i vilket fall. Efteråt så tackade hon mig, jag sa till henne att det inte fanns något att tacka för. Då tittade hon in i mina ögon och sa att hon förstog vad jag hade gjort.

Med denna anektdot vill jag inte framstå som ett helgon utan jag vill belysa hur enkelt det är att sprida en gnutta glädje. Jag kan inte begära att alla ska (dricka så att man vågar) sjunga karaoke på en scen med en främmande människa, men ett leende har vi alla råd att bjuda på.

Dagens träning har bestått av följande:

Gym: Fram- och baksida lår samt vader. TUT 15-30, reps 4-8, vila 1-2 min.

Det gick riktigt bra idag med benen. Kände mig väldigt stark, det var mycket mindre skakningar än vad det brukar vara. Jag låg kvar på samma vikter som förra gången jag körde och klarade 6 reps innan failure(Min definition av failure är "failure i utförandet", vilket innnebär att när man inte klarar av att utföra övningen tekniskt korrekt samt strikt så är det failure).

Ikväll blev det även löpning i skogen. Det blev ett pass på 50 min, då är promenaden till och från slingan medräknad.

Foto: Sanna Alinder

Dagens kost har det varit lite sämre med:

Frukost: Två ägg, två knäckemackor med ost och ett äpple.
Mellanmål: Proteinbar
Efter träning: Gainer
Middag: Massa nyttig Xtravaganza mat. Typ grönsaker och proteinrika grejjor.
Efter löpningen: Proteinbar
Nattamat: Lite kyckling med grönsaker.

Om man analyserar dagens matintag så tycker jag att frukosten var lite tunn, borde ätit en portion gröt till. Jag saknar en bra lunch, jag mellanmålade mig förbi den. Det som har varit bra är att jag har ätit under hela dagen med många mellanmål, alltså har jag haft en jämn blodsocker nivå och det är ju bra.

1 kommentar:

  1. Du va visst inloggad på min dator. Gööött. Då kan jag kommentera. På samma karaokescen åkte jag på stryk. Tänk vad en käftsmäll kan göra! ;)

    Nattinatti!

    /Karl

    SvaraRadera