måndag 2 februari 2009

Söndag

3 gånger på 3 dagar, ja det är sant. Jag hjälpte till med ytterligare en flytt. Lite fler trappor och mycket mer svett.

Dagens mat bestod av följande:

Frukost: Xtra-bar
Lunch: Räksallad och ostmacka
Middag: Stekt torsk med potatis och en klick räksallad(den kladdiga sorten)
Bror min stod för matlagningen, det var väldigt gott.
Kvällsmat: Resten av mammas kebabsallad

Det blir väldigt tydligt när man skriver ner sin kost vad som saknas. Mellanmål måste jag bli bättre på även på helger. Ursäkten hade kunnat vara att jag var ute och flängde hela dagen men den håller inte. Hur svårt är det att plocka med sig lite frukter en shake eller svänga förbi en mack eller affär och handla det man behöver få i sig.

Dagens träning:

FLYTT i ca 3 timmar. Svetten lackade så jag kunde med gott samvete klassa det som träning.

Dagen bjöd på handboll som jag nu trappat ner på, så det innefattar i dagsläget enbart matcher med mina juniorer. Jag har gått från att ha handboll ca 6 dagar i veckan till att bara träffa mina spelare någon gång ibland. Trodde aldrig att jag skulle säga det men det är faktiskt helt underbart att ha så mycket ”tid över”. På något märkligt sätt så känns det som om jag har utvecklats som coach under min absenta tid. Jag har fått en annan blick för spelet. Det som jag tidigare sett som en svaghet hos mig börjar titta fram och yttra sig i små justeringar som faktiskt ändrar matchbilden. Nu coachar jag ett väldigt tacksamt lag eftersom de är väldigt duktiga, men något har hänt med mitt coachande i positiv bemärkelse. Tidigare har min styrka nästan enbart legat i den motiverande och inspirerande delen, då jag kunnat förlita mig på det som killarna lärt sig på träning. Med tanke på att jag inte medverkar i någon träning nu så har jag nog tvingats att evolvera( måste hitta på egna ord när jag har använt utveckling för många gånger).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar