onsdag 11 februari 2009

2 i 1

Då ska dagens och gårdagens aktiviteter plitas ner. Vi börjar i kronologisk ordning, vilket innebär att tisdagen får utrymme i första stycket.

Igår blev det i träningsväg två aktiviteter, både styrka och promenad (jag kommer att berätta mer om denna fantastiska promenad senare). På gymmet körde jag biceps, där jag faktiskt kunde öka ett snäpp i maskinen och det är ju alltid roligt. Sen så var det rygg då valde jag att köra lats-pull. Underarmar och mage var de sista två kroppsdelarna. Inte riktigt mina favorit muskelgrupper. Kan ha att göra med att jag sällan sett något märkbart resultat.
Just därför är det så viktigt att jag koncentrerar mig extra mycket när jag tränar dessa delar. Alla övningar gjordes på samma sätt som jag har tränat tidigare. Det där med TUT och så. Dagen avslutades med en kvällspromenad med en god vän i ca 1h.

Promenaden började, som så många andra promenader, utan några särskilda händelser. När vi strosat omkring en stund i det område som jag är uppvuxen i och bor i blev jag visad en gata jag aldrig varit på tidigare. Jag tror helt ärlig att det var den sista outforskade delen av mitt område. Det fanns ett par annorlunda och mysiga hus, ett av dem kunde man lätt klistrat in i en Astrid Lindgren saga. Vi kunde nästan se familjen som firade jul där i de stora fönstrena. Promenaden tog oss vidare bort mot Chalmers där vi blev stoppade av en ung man i kåroverall. Det skulle bjudas på fyrverkeri så om vi inte ville bli träffade av fyrverkerirester så gjorde vi bäst i att på betryggande avstånd njuta av showen. Vilken fyrverkerishow det var, den var helt fantastisk. Stora ljusspel, blixtar, raketer kors och tvärs och det sista som var helt fantastiskt. Två enorma eldlågor som sprutade upp från marken. Det var så fantastiskt mäktigt. Vi strosade vidare efter klartecken från vår overallprydda vän. Vi han inte gå länge innan vi hörde en blåsorkester närma sig oss. Vi stod kvar där i vintermörkret och njöt av musiken, den låt som fastnade var "When the saints go marching in" vilken orkestern framförde med glädje. Vi stod där och diggade en stund sen så försvann orkestern iväg följda av våra och ett par andras applåder. Det var en mycket speciell och händelserik promenad.

Igår åt jag:
Havregrynsgröt med psyllieum frön, linfrön, dinkel och banan. Två knäckemackor med ost och två ägg.
Kyckling och ris
Gainer
Proteinbar
Kalkon och grönsaker

De blev för få mål igår, den enda ursäkten jag har är att jag behöver handla.. Imorgon handlar jag så slipper jag ursäkta mig. För det finns ju säkert inga andra lösningar att hitta på hemma.

Idag så har det blivit en löprunda på 8 km, vilket jag sprang på 45 min. Det får jag vara nöjd med just nu. Det ska givetvis bli bättre. Målet är att komma ner till 40 min den 1/4-09. Det blev även idag en kvällspromenad med en vän inte lika händelserik som gårdagen med dock mycket trevlig.

Idag har jag ätit en grötfrukost gjord på havregryn, psyllieumfrön, linfrön, dinkel och kanel.
2 ägg och två knäckemackor med ost.
Proteinbar
Spaghetti frutti di mare unt pollo med en sallad till.
Mandlar
Ytterst lite nudlar med fetaost(orkade inte annat än att äta det jag såg)

Jag borde druckit en proteinshake istället för nudlarna. Det kan jag faktiskt göra nu ändå. Sen så behöver jag handla frukt. Det ordnar vi som sagt imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar