onsdag 18 februari 2009

Tänk vilken skillnad det kan göra att skriva ner saker och ting..

Nu var det ett tag sen jag "Bara började", jag tror att det kan bero på de massiva inläggen jag tidigare skrivit. De(inläggen) satte nog lite press på mig, jag kände att de var normen. Ack så fel jag hade. Det finns ju ingen norm för hur långa inläggen måste vara i min blogg..

I mina senaste inlägg listade jag vad jag hade ätit under dagen. Jag noterade att jag slarvar med frukost samt att min kvällsmat ibland var felkomponerad. Efter att jag skrev det så har det faktiskt blivit en markant skillnad. Jag har tom blivit tvungen att inhandla mer havregryn efter att jag skärpt mina frukost vanor. Det är nog den förändringen som jag märker störst skillnad av, jag känner mig piggare tidigare på dagen än vad jag annars gjort. Innan brukade jag komma igång framåt eftermiddagen. Jag har alltid varit en av dom som "inte kan äta frukost". Kan och kan, det är faktiskt inte sååå svårt att äta. Så den föreställningen har jag gjort mig av med och njuter sedermera av mina frukostar.

Tänk vilken skillnad det kan göra att skriva ner saker och ting..

När jag för ett par år sedan gick min NLP utbildning fick jag i uppgift att skriva ner vad jag ville göra med mina nyförvärvade kunskaper. Jag skrev då att jag ville använda dem professionellt inom idrott, träning och för att hjälpa andra. Nu sitter jag här på väg att börja arbeta som hälsokonsult, det är hyfsat nära iaf. Jag är mer än nöjd..

Tänk vilken skillnad det kan göra att skriva ner saker och ting..

Jag satt med min hälsokonsult för ett par månader sedan och kände mig inte riktigt på topp, vilket hon noterade. Hon tvingade(läs: övertygade) mig att skriva en lapp som jag skulle sätta upp i badrummet där jag såg den varje morgon och kväll. På lappen skulle det stå "Jag ser ljust på framtiden och tror på mig själv. Sagt och gjort. Nu ett par månader senare så kommer jag på mig själv med att mumla dessa orden för mig själv även utanför badrummet. Den största skillnade från den dagen då jag satte upp lappen är att jag så smått börjar tro på orden..


Tänk vilken skillnad det kan göra att skriva ner saker och ting..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar