lördag 31 januari 2009

Fredag

En lång fredag som började med en liten flytt kl. 07:00, riktigt roligt. Efter att flytten var avklarad och vännen satt sig i bilen på väg mot nya äventyr bjöds det på frukost hos en annan vän. Frukosten bestod av havregrynsgröt med blåbär. Knäckemacka med keso, kalkon, paprika och gurka. En smoothie gjord på yoghurt, banan, ananas och blåbär. Sen så toppa vi denna underbara frukost med 2 ägg. Mycket trevligt och gott. Självklart så avslutades det hela med en kopp nybryggt kaffe.

Träningen för dagen bestod av 5 km i skogen. Detta finns inte med i träningsprogrammet jag följer men jag mår så bra av att springa i skogen. Då gör jag det.

Efter löpningen blev det ett äpple och en xtravaganza-bar. Kommer att skriva mer om Xtravaganza eftersom jag har fått jobb där och sticker på en veckas lång utbilding på måndag.

Middagen var hos far min. Styvmor är bortrest så det var farsan som hade komponerat dagens kulinariska upplevelse. Det bjöds på makaroner med stekt strömmingfilé och en härlig svampsås till. Sen så käka vi en Tunisisk klassiker; Harrissa med tonfisk och olivolja. Helt underbart gott. Man käkar det med bröd(som pappa bakar så klart).


Till kvällen blev det rester. Lite linsgryta med köttfärsgryta. Två grytor.. Märkligt, men jag tror iaf att det heter linsgryta. Ska kolla upp det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar