torsdag 29 januari 2009

Boktips

Jag har nu gett mig in i Jim Roslunds bok "Prestera mera", en bok om träning och kost. Boken beskriver på ett bra sätt vad som händer i kroppen när man tränar, olika hormoners inverkan på resultatet, hur kosten samt kost tillskott påverkar resultatet. Ja den beskriver allt som kretsar kring träning.

Jag är lite sån att när jag ger mig in i något så blir jag lite hjärntvättad, vilket folk i min närhet får lida av, och så kretsar det mesta i mitt liv kring just detta. Jag försöker jobba på att inte prata för mycket om mitt intresse, och faktiskt låta det vara just mitt intresse. Med det vill jag ha sagt att jag kommer med all säkerhet återkomma till olika delar av ovan nämnda bok samt referera till den. När den här boken är avklarad så står det fler på tur, men dem tar vi när det är dags.

Nu har jag valt att följa ett träningsprograms som heter fettförbränning och muskeldefinition. Jag ska försöka ta bilder på mig nu, så att min resa går att följa. Det kommer dock ett stort men, inga bilder kommer att publiceras fören jag har nått mitt mål. Mitt mål är att jag ska ha en väldefinierad mage den 31/5-09. Resten av kroppen kommer med största sannolikhet även den att vara väldefinierad, då jag tror att magen är det svåraste att få bukt med.

Slutligen så vill jag rekommendera boken Prestera mera för den som vill ha antingen bredare eller djupare kunskap om träning. För den som redan kan allt så skadar det aldrig med lite repetition.

1 kommentar:

  1. En annan grym bok är Ironmind: Stronger Minds, Stronger Bodies. Handlar om mental träning och hur man spränger sina egna gränser, utgår ifrån body building-världen men är applicerbar på så mycket mer.
    http://www.amazon.com/Ironmind-Stronger-Minds-Bodies/product-reviews/0926888021

    SvaraRadera