fredag 30 januari 2009

Dagens träning

Det blev ett tufft pass. Jag följer ett träningsprogram som Jim kallar fettförbränning och muskeldefinition. Är nu inne på 5:e veckan, imorgon blir det invägning för att se om min fettprocent har förändrats. Jag har de senaste månaderna, till mitt förtret, legat helt still på 20%. De sista 2 veckorna har jag tuffat till träningen ytterligare. Kommit igång med extra löpning i skogen här vid mig. På dagens meny stog det utfall, marklyft, knäböj och shrugs. Eftersom jag har rehabat de senaste 2 åren så kände det faktiskt rätt skönt att lassa på lite vikter på stången. Samtidigt som mitt ärr på axeln håller mig i styr när det gäller att ta i för mycket.. Får slänga upp en fin bild och berätta den historien i detalj en annan gång. Nu vet jag att jag inte har några läsare så jag kommer att använda mig av min blogg som en träningsdagbok utöver att vara ett klotterplank, tankesmedja, avskrivningszon ja kärt barn har många namn.

Jag kommer använda mig av den terminologi som används i boken(antar att det är vedertaget).

Övningar: Utfall, marklyft, knäböj och shrugs
Set: 4
Reps:4-8
TUT(Time under tension: 15-30 sek
Vila: 2-3 min

Vikter: Utfall: 50 kg, marklyft: 100 kg, knäböj: 100 kg, shrugs: 40 kilo.

Tankar, ja du.. Jag kände att jag var galet trött efteråt vilket jag inte riktigt känt de tidigare veckorna. Jag kommer att skriva en sammanfattning på dem vid annat tillfälle. Rent vikmässigt så låg jag helt okey. Jag kände inte av några av mina tidigare skador, peppar peppar. Det lär väl isf visa sig imorgon. Jag läste faktiskt på lite om de olika övningarna som utfördes idag innan jag stack. Alltid bra att bli påmind om småsaker som man ska tänka på när det är såna här powerövingar där man ofta lassar på en del kilon. Boken jag kollade i heter Maximal muskeltillväxt. Har inte hunnit läsa den ordentligt än. Det kommer även det. Det är mycket som kommer att komma med tiden. Såsom min träningsbakrund. Varför jag tror mig ha ett budskap. Eller tror jag verkligen det. Jag vet i vilket fall som helst att jag har lätt att hamna i det sk flowet där orden bara kommer. Är där nu =)

Man ska inte tänka för mycket sägs det. Jag tänker garanterat för mycket om det nu är en relativitet. Hur kan man jämföra vem som tänker mer eller mindre(nu vill jag inte att någon idiot säger att man kan mäta de elektriska impulserna från hjärnan), även om två personer ska tänka samtigt på något så kan den ena ha ett tankemönster som gör att det virvlar och snurras runt massor med idéer medans den andre går in på djupet av en idé. Vem har då tänkt mest?

God natt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar