torsdag 29 januari 2009

Dagens mat

Idag blev det återigen linsgryta enligt receptet på paketet. Till detta gjorde jag en enkel tomatsås. Vitlök, lök, chilli, färska tomater, salt, peppar och socker. I med olja i en kastrull, vitlök och chillin får fräsa lite. Sen ner med löken. Låt den mjukna lite. Ner med tomaterna och kryddorna. Sen så får det koka på låg värme tills det blir den konsistens som jag vill ha. Till detta hade vi en köttfärsgryta med kidneybönor, majs, vitkål, champinioner, lök, morot, vitlök.

Kände inget riktigt flow i skrivandet då blir det så här antar jag..

Ja just det, i morse provade jag tonfiskpastejen som jag blev på prackad i mataffären. La den på knäckemackan slängde på lite smörgåsgurka. Det blev riktigt gott faktiskt. Imorgon ska vi prova kycklingpastejen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar