tisdag 22 februari 2011

Jag gör mitt bästa

Efter att jag började starkt i förrgår med att ta det första steget in i kreerandets värld så blev det en snöplig andra dag. Nu är jag åter på benen med händerna flytandes över tangentbordet som om de hade eget liv. Målet är att skapa, att vara kreativ och att få utlopp. Det är väldigt trivsamt att skriva må jag säga.
Min träning skapar tomrummet där mina ord skapas tror jag. Har inte funderat i de banorna tidigare. Hmm.. Får ta mig en funderare kring det.

Idag sprang jag 1,4 mil. Jag är nog tråkigt bra! Det kändes tungt i skenbenen, lite värk. Sen så hade vi vaderna som dog. Jag valde att spara skenbenen när jag sprang igår genom att springa på framfoten vilket belastar vaderna galet mycket mer. Så idag fick jag ta den smällen. Trots mitt gnäll så kändes det gott både under tiden och när jag var klar med löpningen.

Jag hade en dröm i natt. Eller nästan iaf. Jag vaknade upp mitt i natten av att jag var på väg in i den, mardrömmen alltså. Jag var på väg in i något som var så hemskt att jag medvetet tog beslutet att hit ska jag verkligen inte och satte därmed stopp för det. Det infann sig en märklig känsla när jag var vaken. Att jag överhuvudtaget kunde ta mig ur drömmen fascinerar mig. Har aldrig varit med om något liknande tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar