fredag 19 februari 2010

Utmaningar och planering

Jag har nu antagit tre utmaningar, jag ska fortsätta med min resa mot att stå på händer. Det har även tillkommit ytterligare två. Den ena är att klara 100 armhävningar, jag ska följa ett program som finns på hemsidan hundredpushups.com där man succesesivt tränar upp sig för att nå målet 100 armhävningar på sex veckor. Det finns en systersida twohundredsitups.com där nästa utmaning ligger. Där handlar det, som namnet antyder, om att klara av 200 sit-ups om sex veckor. Spännande!

Jag har sen tidigare valt att lägga CrossFit på is ett tag. Jag har inget ont att säga om CrossFit snarare tvärtom, det handlar mer om att jag är som ett barn. Hur roligt något än kan vara så behöver jag omväxling och variation. Därför har jag börjat följa Westside for Skinny Bastards(WSB) som man finner på defrancostraining.com

Nu ska utmaningarna passas in med min övriga tränaning och liv. Nästan samma sak..

Planen ser ut som följer:

Måndag
Morgon: WSB Max-Effort Upper Body
Kväll: Fotboll
Tisdag
Morgon: WSB Dinamic-Effort Lower Body
Kväll: Stå på händer
Onsdag
Lunch: Kondition och Armhävningar och Sit-Ups
Kväll: Stå på händer
Torsdag
Morgon: WSB Repetition Upper Body
Fredag
Lunch: WSB Max-Effort Lower Body
Lördag
Armhävningar och Sit-Ups
Stå på händer
Söndag
Armhävningar och Situps

När jag tittar på min plan kan det kännas som mycket men när jag tänker till så vet jag att stå på händer samt armhävningar och sit-ups inte tar mer än en kvart att göra och kvartar jag ju gått om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar